De kracht van BST is dat we samen met de ondernemer bepalen:
- welke gegevens in kaart moeten worden gebracht
- waar we antwoorden op willen hebben
- wat de cruciale vragen zijn
- welke informatie benodigd is
- wat de doelstelling is van ons onderzoek.
Verzamelen van gegevens
Bij het verzamelen van de benodigde gegevens begint BST doorgaans bij:
- haar brede scala bestaande relevante bronnen
- externe bronnen op internet, bij overheidsinstanties waaronder Kamer van Koophandel, Ministerie van Economie, Ministerie van Ontwikkeling, Turks bureau voor de Statistiek
- jaarverslagen van firma’s (concurrenten, potentiele klanten)
- branche verenigingen en andere organisaties die bij de sector in kwestie behorenVervolgens legt BST directe telefonische en live contacten met:
- specialisten in de desbetreffende sector
- potentiële klanten
- concurrenten
- businessrelaties
- relaties bij overheidsinstanties en bij andere bedrijven en organisaties
Waar nodig reizen wij naar een contactpersoon of informatiebron ergens in het land, omdat face-to-face contacten vaak onontbeerlijk zijn om aan de juiste informatie te komen.
BST verwerkt en analyseert de verkregen informatie en presenteert deze in een gedegen rapport waarmee u als ondernemer de haalbaarheid van uw businessplan kunt beoordelen en de juiste beslissing kunt nemen voor een go, no-go in Turkije.